Готуймося до школи. На що необхідно звернути увагу при підготовці дитини до першого класу.

1) Пальчикова гімнастика – розвиток мовлення

Всі ми в дитинстві робили “Сороку-Ворону”, “Ладусі”, всі боялися “Рогату козу”, але повторювали її та лякали батьків. Пам’ятаєте? Але не всі з нас знають, у чому сенс таких вправ. А виявляється і, навіть доказано вченими, що тонкі рухи пальців рук позитивно впливають на розвиток дитячої звуковимови та загальних інтелектуальних здібностей. Окрім того, це ще й цілеспрямована діяльність вашої дитини на вміння контролювати свої рухи та координувати їх, згідно власним бажанням. Можна не зупинятися на вже відомих вправах, підключити фантазію і вигадати своє маленьке оповідання або казочку. Намагайтеся починати заняття з дитиною саме з пальчикової гімнастики, вона активує діяльність та створює настрій. Головне, щоб дитині було цікаво.

КУЛЬКА

Вихідна позиція.

Пальці обох рук зібрані пучкою і стикаються кінчиками.

“Надуваємо кульку”: придати пальцям таке положення, яке буває, коли руки тримають м’ячик або кульку.

“Кулька лопнула”: пальці повертаються у вихідну позицію.

Пружну кульку я надую,

Мотузочок зав’яжу.

Ну а потім її здую,

Всім цей фокус покажу

2) Розвиток сприймання. Вчимося бачити та чути.

Завдяки зоровому аналізатору ми отримує більшу частину всієї інформації з навколишнього світу. Зір дозволяє сприймати форму, колір, яскравість і рух предметів. Однак для однієї людини важко помітити деталі на зображенні, а для іншої вони є головним персонажем, не даючи змогу побачити картини в цілому. Необхідно розвивати обсяг і точність зорового сприймання: збирайте прості картинки з пазлів чи кубиків, робіть аплікації тварин чи рослин з геометричних фігур, використовуйте такі ігри як: «Знайди різницю», «Що не домальовано?» (картинки, на яких персонажу не намалювали щось важливе. Наприклад: в птаха не має дзьоба, в бика – рогів, кота – хвоста і т.д.), «Що невірно намальовано?» (на таких картинках зазвичай персонажі знаходяться не на своєму місці: лисиця сидить за партою, а хлопчик – в норі, птаха вигулюють на поводку, а собака літає в небі) та ін..

Розвивати слухове сприймання необхідно шляхом вимови та заучування скоромовок, віршів з чергуванням дзвінких та глухих звуків в словах, ігор, в яких необхідно відрізнити одне слово від іншого (якщо замінити одну букву в слові, виходить нове слово). При виконанні вправ обов’язково давати змогу вірно промовляти слова, які дитина почула, щоб вона краще розуміла різницю між ними.

Чистомовка

Ра – ра – ра – у дворі весела гра,

ру – ру – ру – ми продовжуємо гру,

ло – ло – ло – всі дороги замело,

лі – лі – лі – кури ходять по землі.

Який звук змінився?

життя – шиття

шерсть – жерсть

дошивати – доживати

тушити – тужити

шаль – жаль

3) Розвиваємо мислення

Також, необхідно розвивати наочно-дієве та наочно-образне мислення.

Перше - це пізнання за допомогою маніпулювання предметами (іграшками), яке в даному віці переростає у вміння відтворювати побачене за зразком. Тут допоможуть такі ігри як: «Роби як я» (малюку необхідно повторювати різні рухи за дорослим, не звертаючи на його команди. Наприклад: дорослий підіймає руки вгору, а говорить опустити вниз (дитина має підняти руки вгору) і т.д.), або гра «Розтав за зразком», коли на полі 3х3 розташовані різні фігурки, і дитина має так само розкласти їх на своєму полі. Дуже корисною є гра «Домалюй по цифрах», лише варто пам’ятати, що необхідно розпочинати такі вправи з дуже легких, таких, які будуть точно під силу вашій дитині, а з наступними заняттями потроху ускладнювати завдання.

Друге - пізнання за допомогою представлень предметів і явищ, які на практиці проявляються як вміння аналізувати та порівнювати предмети, стани та явища. Розвивати наочно-образне мислення можна за допомогою вправ, в яких дитині необхідно давати загальні назви різним предметам. Ігри «Класифікація картинок» (коли необхідно розподілити предмети на картинках на групи і дати назву кожній з груп. Наприклад: на картках намальовані ведмідь, тарілка, лисиця, заяць, кружка, машинка, лялька, чашка та іграшкова пірамідка. Дитина має розкласти картки на три групи, це тварини (звірі), посуд та іграшки. Головне, щоб дитина була знайома з призначенням кожного з предметів. Гра «Що зайве?» схожа за смислом, але тут дитині необхідно виокремити зайвий предмет та вірно пояснити свій вибір. Наприклад, на малюнку є цибуля, яблуко, груша та абрикос, зайвою є цибуля, тому що вона – овоч, а інші – фрукти. Якщо дитині не вдається зробити такі завдання одразу, не на сідайте та не спішіть давати замість неї відповіді. Задавайте питання-підказки, звертайте її увагу на те що вона сказала вірно і тільки потім доповнюйте її відповідь. Не забувайте пояснювати, чому має бути саме так, давайте вичерпна відповіді, доступні розумінню дитини, апелюйте до її знань.

Кiлькiсть переглядiв: 119