/Files/images/deti_igrayut_kartinki_2.jpg

Актуальність формування культури здоров'я особистості в сучасному суспільстві зумовлюється значним погіршенням здоров'я людей.

Найбільшу шкоду дитячому організму спричиняє несприятлива екологічна обстановка. Для того, щоб зменшити вплив наявних в життєвому середовищі шкідливих речовин на організм, необхідно проводити профілактичну роботу і оздоровлювання дитячого організму. А для цього треба дати дітям знання про традиційні та нетрадиційні методи зміцнення здоров'я.

Отже здорові діти - це здорове суспільство. І тому перед нами постає завдання - розкрити дітям можливості власного організму, свідоме ставлення до оздоровлення процедурами, сформувати бажання бути сильними, здоровими, не хворіти, переконати, що вони на це здатні.

В межах нашого ДНЗ проводиться послідовна робота щодо зміцнення фізичного та психічного здоров'я вихованців сумісно з родиною. В практиці широко використовуються здоров'єзберігаючі технології: фізкультурні хвилинки, оздоровчі паузи, корекційні вправи для постави та профілактики плоскостопості, спортивні розваги, ігрові форми масажу, фітбол, ритмічні вправи тощо.

Сучасні вчені доводять, що підошви ніг належать до найбільш рефлексогенних зон людського організму. Стопи ніг - це наш розповідальний щит, на якому є 72000 нервових закінчень, через них можна впливати на будь-яку частину тила. Крім того, на підошвах стоп значно більше, ніж в інших частинах тіла, терморецепторів, які реагують на тепло і холод, і до того ж рефлекторно пов'язані з носовою частиною гортані.

Дихальна гімнастика омолоджує організм, зберігає здоров1я, продовжує життя. Необхідно навчити дітей правильно дихати носом. Дихання через ніс - запорука здоров'я і сили, а ротове дихання - спричиняє хвороби і слабкість.

Лікувальна гімнастика для пальців і долонь, масаж вушних раковин подобаються дітям, допомагають зняти перевтому, зосередитись на розумовій праці.

МАЛІ ФОРМИ ОЗДОРОВЧОЇ РОБОТИ З ЕЛЕМЕНТАМИ МАСАЖУ

"Пограємо з носиком"

Мета: Вчити дітей навичкам дихати через ніс для профілактики захворювань верхніх дихальних шляхів. Формувати у дітей відповідальність за власне здоров'я.

1. Організаційний момент.

а) "Знайди та покажи носик"

Діти зручно сідають та показують свій ніс дорослому.

2. Основна частина.

б) "Допоможи носику зібратись на прогулянку"

Кожна дитина за допомогою серветки очищує свій ніс самостійно, або за допомогою дорослого.

в) "Носик на прогулянці"

Дорослий пропонує дітям міцно закрити рот, щоб було добре дихати носу.

г) "Носик вдихає приємні запахи"

Дитина виконує 10 разів вдих-видих, через праву та ліву ніздрю, почергово затискає їх вказівним пальцем.

д) "Носик співає"

Коли дитина видихає, то легенько стукає вказівним пальцем по крилам носа і співає: "Ба-бо-бу".

є) "Зігріємо носик"

Дитина вказівними пальцями рук тре по крилам носа.

Проводиться 2-3 рази в день

Треба носик прочищати,

На прогулянку збирати,

Ротик свій ти затискай,

Тільки з носиком гуляй.

Ось так носик пустунець!

Він у мене молодець

Ти, мій носик, не чихай,

Краще евкаліпт вдихай,

Гарно погуляй в саду,

Заспівай нам: "Ба-бо-бу".

Щоби носик був тепленький,

Ти потри його швиденько.

Досить, носику, гуляти,

Повертайся ти до хати.

"Пограємо з вушками"

Мета: Вчити дітей володіти навичками самооздоровлення, формувати у малюків свідоме ставлення до свого здоров'я. Зміцнювати психоемоційний стан дошкільників. Виховувати інтерес до занять з вивчення масажу.

МАСАЖ ЧАРІВНИХ ТОЧОК ВУХ

Цей вид загартування створений для стимуляції біологічно активних точок, які розміщені на вушній раковині і зв'язані рефлекторно майже зі всіма органами тіла. Масаж цих точок дуже корисний для зміцнення роботи органів дихання та захисту організму від простудних захворювань.

Він є доступним для всіх дітей дошкільного віку. Проводиться в ігровій формі 2-3 рази в день.

1. Організаційний момент.

Вихователь залучає дітей до гри і збирає їх в коло.

2. Основна частина.

Вправи з вушками.

а) "Знайдемо та покажемо вушка"

Діти знаходять свої вушка, показують їх вихователю.

б) "Поплескаємо вушками"

Дитина долоньками згинає вушка до голови, а потім відпускає їх.

в) "Потягнемо вушка"

Дитина за допомогою великого і вказівного пальців тягне вушка до низу, а потім відпускає.

г) "Покружемо козелком"

Дитина великим та вказівним пальцями бере козелок, здавлює та повертає його в різні сторони на протязі 20-30 секунд.

д) "Погріємо вушка"

Дитина прикладає до вух долоні і ретельно тре всю раковину.

3. Заключний етап.

Діти відпочивають та слухають тишу. Кількість повторень кожної вправи залежить від віку дітей. В середньому це складає 7-8 разів, для дітей молодшого віку достатньо 5-6 разів.

Я зберу друзів навколо

Посаджу їх всіх у коло.

Вушка ви свої знайдіть,

І мені їх покажіть.

Спритно з ними ми пограєм,

Поплескаєм, потягаєм.

Ось, зараз потягнем вниз,

Вушко, ти не відірвись.

Козелком погрались,

Здавити намагались.

Вушка замерзли, їх зігріли,

Ось вони й почервоніли.

Раз, два, раз, два

Ось і скінчилася гра.

"Пограємо з ручками"

Мета:Вчити дітей володіти навичками самооздоровлення. Зміцнювати фізичне здоров'я дітей, підвищувати функціональну діяльність головного мозку. Виховувати бажання піклуватися про своє здоров'я.

1. Підготовчий етап.

Діти розтирають долоні до приємного тепла.

2. Основна частина.

а) Великим і вказівним пальцями однієї руки розтираємо кожен пелець, починаючи з мізинця другої руки.

б) Згинаємо пальці рук та почергово тремо між собою.

в) Руки виставляємо вперед, згинаємо та розгинаємо пальці рук.

г) Імітуємо миття рук та складаємо їх в "замок".

д) Випрямляємо пальці вперед та швидко рухаємо ними.

3. Заключний етап.

Діти опускають руки та відпочивають.

Ми долоні розітрем,

І масаж робить почнем.

Кожен пальчик покрутіть,

Назад трішки відведіть.

Нігті теж теба розтерти,

Один об одного потерти.

Пальці звикли до порядку,

Дружно роблять всі зарядку,

Низько нахиляються,

Швидко підіймаються.

Раз, два, три, чотири, п'ять,

Будем пальчики згинать.

Потім руки ми помиєм,

На "замочок" їх закриєм.

Пальчик в пальчик ви вложіть,

І тепло збережіть.

Витягнемо пальчики,

Скачуть хай як зайчики.

Раз - два, раз - два,

Ось і скінчилася гра.

Ось і скінчилася гра,

Відпочиває дітвора.

"Пограємо з ніжками"

Мета: Вчити дітей стимулювати активні точки, які розташовані на підошвах ніг. Вчити самостійно володіти навичками оздоровлення, зміцнювати фізичне здоров'я.

1. Підготовчий етап.

а) Зручно сісти в коло.

б) Змастити підошви ніг кремом.

2. Основна частина.

а) Зафіксувати стопу однією рукою, іншою рукою погладити стопу від пальців до щиколотки.

б) Розім'ти стопу всіма пальцями.

в) Граблевідтворюючими рухами руки погладити стопу у напрямку пальців.

г) Підошву ніг поплескати долонею.

д) Зігнути стопу вверх з вільним падінням вниз.

є) Покачати ногами палку.

ж) Розтерти подушечкою великого пальця руки зону, яка розміщена в центрі підошви.

3. Заключний етап.

Спокійно сісти, відпочити.

Ми стрибали, веселились,

Наші ніженьки стомились.

Сіли ми відпочивати,

Щоб наші ніжки розім'ти.

Намажемо на кожну ніжку

Запашного крему трішки.

Розітрем ніжки гарненько,

Стануть ніженьки м'якенькі.

По підошвам, як граблями,

Проведем зараз руками.

Це корисно, недаремно,

Ніжкам гарно і приємно.

Рук своїх ти не жалій,

І по ніжкам сильніш бий.

Будуть спритними вони,

Потім спробуй дожени.

Розімнемо наші ніжки,

Позгинаємо їх трішки.

Раз - згинай, два - випрямляй,

Ну, активніше давай!

Працювати ніжка хоче,

Палицю ката охоче.

Веселіше ти катай,

Та за нею поспішай.

В центрі зону ти знайди,

Та гарненько розітри.

І про пальці не забудь,

Ти завжди здоровим будь!

Кiлькiсть переглядiв: 34