/Files/images/a_b4aaf02f.jpg /Files/images/aflatoun_waving_square.jpg

Впроваджуємо програму "АФЛАТОТ"

Програма соціально-фінансової освіти «Афлатот» заснована відповідно до меморандуму про співпрацю у сфері дошкільної освіти, підписаною між Міністерством освіти і науки України та міжнародною фундацією «Афлатот» (Нідерланди).

/Files/images/aflatoun-spaarpot.jpg

На виконання наказу МОН України від 22.01.2016 № 46 «Щодо упровадження основ соціальної і фінансової освіти дітей дошкільного віку» наш дитячий садок працює над втіленням в практику роботи з дітьми програми «Афлатот»

Програма Афлатот складається з п'яти частин. Кожна з частин є логічним продовженням попередньої. В програмі відбувається поступове ускладнення відповідно до вікових особливостей дітей та тематики частин і модулів. П'ять ключових елементів програми Афлатот несуть в собі соціальні та економічні розширення прав і можливостей людини.

Чи потрібна і навіщо дошкільникові економічна освіта?

Економіка і дошкільник лише на перший погляд здаються далекими один від одного. Сучасного дошкільника з перших років його життя оточує економічна сфера, наповнена складними економічними поняттями та процесами. Реклама на телебаченні, розмови політиків, купівля, продаж, розподіл сімейного бюджету – ось далеко не повний перелік того, з чим доводиться зустрічатися малюку щодня.

Сучасне життя дуже непередбачуване, але й цікаве своєю швидко змінністю. Можливо, саме тому складні економічні процеси приваблюють дошкільника, та свої перші економічні знання він здобуває самотужки: з бесід з однолітками, спостережень, що відбувається довкола. Треба сказати, що частіше вони мають негативний характер.

Оскільки знання, вміння та навички, сформовані у дошкільному віці мають стати фундаментом для становлення громадянина – людини, щиро зацікавленої в розвитку та економічному розквіті своєї держави, дуже важливою є продумана та послідовна робота з економічної освіти найменших громадян нашого суспільства. Крім того, дошкільний віковий період найсприятливіший для формування різних якостей особистості, насамперед бережливості та економності як структурних компонентів процесу соціалізації. Дитина бере участь в економічних процесах. Вона разом з батьками ходить в магазин, іноді сама робить покупки, хочемо ми чи не хочемо, вона все одно отримує економічний досвід. Тому завдання педагога не тільки дати який-небудь об’єм економічних знань, але й, що дуже важливо, навчити правильно користуватися цими знаннями, тобто виховувати економіста, господаря, хазяїна свого життя.

Враховуючи важливість економічного виховання дошкільнят, 27 травня 2016 року ми провели семінар-практикум для наших вихователів середніх та старших груп "Соціально-економічний розвиток дошкільнят".

Учасникі заходу переглянули відкрите заняття в старшій групі „Засідання маленьких підприємців” (вихователь – Шатохіна С.Д.. На занятті діти працювали з картками-схемами щодо складання сімейного бюджету, розходів сім'ї,шукали клад, вчилися рекламувати, ,,продавати” та ,,купувати” товар, відбувся Skape - зв'язок з місіс Сміт з із США, яка виявила бажання купувати товар у малят. Наприкінці дошкільнята подарували присутнім частівки на економічну тематику.

Досвід роботи з економічного виховання дітей в дошкільному навчальному закладі представила також В.В.Федорова, вихователь-методист. Практика роботи педагогів показує, що трактування економіки як області "розумного ведення домашнього господарства”, мистецтво його ведення має бути подано дітям у формі елементарних відомостей: навчання їх правильному відношенню до грошей, методам їх отримання та розумного використання; за допомогою ігор, економічних завдань, ситуацій, змісту казок, ввести дітей в складний світ предметів, речей, людських взаємовідносин, доступних пояснень взаємозв’язку між економічними та етичними категоріями: труд, товар, гроші, вартість, ціна з однієї сторони, і моральними – бережливість, чесність, економічність, гідність, щедрість, ощадливість – з другої. Слід також навчати дітей правильно відноситись до реклами, розбиратися в ній, вести себе адекватно в реальних ситуаціях, розвивати розумні потреби; формувати у дитини економічну культуру.

Педагоги прийшли до висновку, що в роботі з дітьми щодо економічної освіти може йти мова про можливості формування лише передумов економічної освіти. Складність економічних законів та категорій, на яких будується зміст економічної освіти, віддаленість дітей від сфери продуктивної праці, вікові можливості дошкільників потребують обережності при доборі як змісту, так методів економічної освіти змалку. Дитячий заклад – це, можна сказати, умовна ситуація. Тут діти не беруть ніякої участі у розподіленні благ. Їм дано все для щасливого дитинства. Але в різноманітних іграх, заняттях діти обмінюються, ,,продають”, ,,купують”, ,,трудяться”, ,,піклуються про своїх дітей (ляльок)”, тобто дитячий садок – це ситуація, в якій дитина реалізує придбаний у сім’ї в соціумі ,,економічний досвід”. Важливо: батьки і педагоги повинні працювати разом.

31 жовтня вихованці дошкільного закладу разом з Афлатунчиком відзначили День заощаджень. Були проведені бесіди, заняття на тему: «Я член суспільства», за темою: "Наші гроші", «Я можу вибирати куди витратити гроші»,Екскурсія до відділення банку. Привітання працівників.Певна робота проводилася з батьками: консультація «Дитина і гроші. На що дитині потрібні гроші», інформація в батьківських осередках «Афлатот» - Програма економічної та соціальної освіти»./Files/images/DSC06934.JPG /Files/images/DSC06940.JPG

/Files/images/DSC06943.JPG /Files/images/1022_babochkiz_narod_ru.gif

/Files/images/DSC06403.JPG

/Files/images/DSC07154.JPG /Files/images/DSC07171.jpg

Святкування День народження "Афлатунчика"

/Files/images/DSC07639.JPG /Files/images/DSC07645.JPG

/Files/images/DSC07658.JPG /Files/images/DSC07669.JPG

Кiлькiсть переглядiв: 286