Повернутися до звичайного режиму

/Files/images/1.jpg

/Files/images/933-12-ru-9f3b2e770c70816b147d8bae0581c353.jpgКухня ДНЗ № 80

/Files/images/DSC06636.JPGОрганізація харчування гр. № 10 (6-й рій життя) /Files/images/DSC06627.JPG Організація харчування гр № 12 (6-й рік життя)

/Files/images/DSC06624.JPG /Files/images/DSC07331.JPG

Організація чергування по їдальні гр. № 12 (6-й рік життя)


/Files/images/DSC07328.JPG /Files/images/DSC07329.jpg

Виховання культурно-гігієнічних навичок (миття рук) гр. № 1 (ясла)

Закони України
Закон України "Про освіту"
Закон України "Про дошкільну освіту"
Закон України „Про охорону дитинства”
Закон України «Про дитяче харчування»

Постанови Кабінету Міністрів УкраїниПостанова КМУ від 22.11.2004 №1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах» зі змінами внесеними Законом України "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України" від 28.12.2014 № 76-VIII."Про реалізацію ст.28 Закону України "Про безпечність та якість харчових продуктів"" (затверджено 26 липня 2006 р. №1023).

Спільні накази Міністерств України
Наказ Міносвіти та МОЗ України № 298/227 від 17.04.2006р. «Про затвердження Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах».

Санітарний регламент

http://www.pedrada.com.ua/article/166-qqq-16-m5-27-05-2016-santarniy-reglament-dlya-doshklnih-zakladv-nov-vimogi

- ЗМІНИ до Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах від 26.02.2013 № 202/165Наказ МОН України від 21.11.2002 №667 ''Про затвердження Порядку встановлення плати для батьків за перебування дітей у державних і комунальних дошкільних та інтернатних навчальних закладах ''(зі змінами)Наказ МОН України від 25.07.2005 №431 ''Про внесення змін до Порядку встановлення плати для батьків за перебування дітей у державних і комунальних дошкільних та інтернатних навчальних закладах''Наказ Міносвіти та МОЗ України № 620/563 від 15.08.2006р. «Щодо невідкладних заходів харчування дітей у дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладах».Наказ Міносвіти та МОЗ України № 242/329 від 01.01.2005р. «Про затвердження Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах».

Листи Міністерства освіти і науки України
Лист МОН України № 1/9-452 від 25.06.2013 "Про посилення контролю за організацією харчування дітей у дошкільних навчальних закладах"
Лист МОНМС України № 1/9-644 від 25.08.2011 "Про новітні комп'ютерні технології при веденні документації по організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах"
Лист МОНУкраїни від 18.12.2008 №1/9-795 «Про вжиття заходів щодо запобігання харчових отруєнь».
Лист МОНУкраїни від 23.05.2012 № 1/9-396«Про здійснення контролю за організацією харчування дітей у дошкільних навчальних закладах»
Лист МОНУкраїни від 20.10.2011 р. N 1/12/5714 "Щодо виплат на харчування дітям-сиротам, які знаходяться під опікою".

Відповідно до Рішення виконавчого комітету Харківської міської ради "Про організацію харчування учнів та вихованців навчальних закладів системи освіти м.Харкова у 2017 році" вартість харчування дітей у ДНЗ з 01.01.2017 становить: в яслах із 9-10,5-12-годинним перебуванням– 18,00 грн. (з розрахунку: 7,20 грн. – бюджетні кошти та 10,80 грн. – батьківська плата), сад із 9-10, 5-12 годинами перебуванням - 23,00 грн. (з розрахунку: 9,20 грн. - бюджетні кошти та 13,80 грн. - батьківська оплата).
Оплата за харчування дітей пільгового контингенту здійснюється відповідно до чинного законодавства.

Процес організації харчування дітей у дошкільному навчальному закладі складається з:
•відпрацювання режиму і графіку харчування дітей (затверджений наказом, розміщений на стенді біля харчоблоку та в інформаційних куточках групових приміщень);
•визначення постачальників продуктів харчування і продовольчої сировини;
•приймання продуктів харчування і продовольчої сировини гарантованої якості;
•складання меню-розкладки;
•приготування страв;
•проведення видачі готових страв;
•забезпечення вихованців, які надали відповідні довідки, дієтичним харчуванням;
•ведення обліку (бракеражу, сирої та готової продукції);
•ведення обліку оплати за харчування батьками вихованців закладу або особами які їх замінюють, а також облік дітей, батьки яких користуються певними пільгами при оплаті за харчування, та обліку дітей які отримують безоплатне харчування в закладі;
•ведення відповідної документації щодо напрямку діяльності всіма категоріями працівників, які приймають участь в організації харчування в дошкільному навчальному закладі;
•контроль за харчуванням (аналіз виконання норм, своєчасність оплати, дотримання санітарно-гігієнічних вимог та ін.);
•інформування батьків про організацію харчування дітей в дошкільному навчальному закладі.
Загальне керівництво організацією харчування здійснює завідувач дошкільного навчального закладу (п.1.35 "Інструкції з організації харчування дітей в дошкільних навчальних закладах» від 26.02.2013 № 202/165).
Контроль за всіма аспектами організації харчування дошкільників в навчальному закладі ведеться згідно листу Міністерства освіти і науки України від 25.06.2013р. № 1/9-452 «Про здійснення контролю за організацією харчування дітей у дошкільних навчальних закладах» та змін до "Інструкції з організації харчування дітей в дошкільних навчальних закладах» від 26.02.2013 № 202/165 та здійснюється керівником та відповідними комісіями, затвердженими наказами. Керівник контролює діяльність усього персоналу закладу:
•сестри медичної старшої (складання раціонального, перспективного та щоденного меню-розкладки, розробку технологічних карт, ведення відповідної документації та ін.);
•комірника (прийом та зберігання продуктів харчування та продовольчої сировини, дотримання умов зберігання відповідно вимог чинного законодавства, ведення документації та ін.);
•кухарів (дотримання технології приготування їжі, доцільність використання столового інвентарю та посуду, відбір та зберігання добових проб, правил особистої гігієни та ін.);
•підсобних робітників (якість забезпечення санітарного стану харчоблоку та посуду для приготування їжі , особистої гігієни та ін.).
Особисту увагу керівник закладу приділяє питанню забезпечення дошкільного навчального закладу необхідними продуктами харчування, своєчасності їх постачання, умовам зберігання, раціональності використання (бере участь у складанні меню-розкладок); контролю роботи персоналу харчоблоку, контролю за додержанням санітарно-гігієнічних вимог як під час приготування та видачі їжі, так і безпосередньо при організації харчуванні дітей в групах.
В дошкільному закладі при видачі їжі з харчоблоку розподіл страв на порції здійснюється з урахуванням ваги та об’єму, відповідно до віку дітей, зазначеному у щоденному меню-розкладці (п.1.6 "Інструкції з організації харчування дітей в дошкільних навчальних закладах» від 26.02.2013 № 202/165).
Щомісяця сестрою медичною старшою закладу проводиться аналіз виконання норм харчування та вживаються заходи щодо їх корекції.
На всі пори року розроблене перспективне двотижневе меню узгоджене з Управлінням Держпродспоживслужби в м. Харкові. Щоденну меню-розкладку складає медичний працівник закладу на наступний день до 13.00 поточного дня на підставі примірного двотижневого меню та з урахуванням наявності та кількості певної продовольчої сировини, продуктів харчування та кількості дітей. Меню-розкладка складається для двох вікових груп:
•дітей віком до 3-х років,
•дітей віком від 3 до 6-ти років
відповідно до затверджених норм харчування, також враховуючи потреби дітей, які потребують дієтичного харчування. О 16.45 поточного дня постійно в інформаційному куточку щодо питань харчування в дошкільному навчальному заклад, поруч із вікном видачі їжі, а також у вітальнях всіх вікових груп розміщується меню на наступний день із обов’язковим зазначенням виходу кожної страви та вартістю.
Розкладка продуктів проводиться за кожною стравою відповідно до картотеки страв (п. 1.18-1.20 «Інструкції з організації харчування дітей в дошкільних навчальних закладах» від 26.02.2013 № 202/165).
У разі відсутності одних продуктів харчування їх замінюють на інші, відповідно до норм заміни продуктів за енергоцінністю (додаток 8 до Постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2004р. №1591 «Норми заміни продуктів за енергоцінністю»).
Діти, які потребують дієтичного харчування, на підставі довідки медичної установи та рекомендацій лікаря дошкільного навчального закладу забезпечені дієтичним харчуванням в повному обсязі. Забезпечення дієтичним харчуванням реєструється у відповідному журналі. Всі учасники організації дієтичного харчування, а саме: вихователі, помічники вихователів, кухарі та ін. мають списки дітей яким надається дієтичне харчування із зазначеним номером дієти та терміном її призначення. Кухарі обізнані з питання щодо технології приготування дієтичних страв (п 3.1-3.5 «Інструкції з організації харчування дітей в дошкільних навчальних закладах» від від 26.02.2013 № 202/165).
Продукти харчування та продовольчу сировину, які надходять до дошкільного навчального закладу, приймають від постачальника, контролюючи умови доставки, за умови обов'язкової наявності супровідних документів, які свідчать про походження, дату вироблення, якість, умови зберігання та ін. (п.4.4 «Інструкції з організації харчування дітей в дошкільних навчальних закладах» від 26.02.2013 № 202/165), а саме: накладні, сертифікати відповідності, висновки санітарно-епідеміологічної експертизи та ін. комірник, шеф-кухар та медичний працівник закладу, які несуть персональну відповідальність (обумовлено наказом) за якість прийнятих до закладу продуктів харчування та продовольчої сировини.
Згідно з чинним законодавством комірник, працівники харчоблоку та медичний персонал дошкільного навчального закладу ведуть відповідну документацію щодо даного напрямку роботи, яка передбачена нормативно-правовими актами (Журнал бракеражу сирої продукції, Журнал бракеражу готової продукції, Журнал здоров’я працівників харчоблоку, Зошит обліку відходів, Книга складського обліку, Журнал реєстрації заявок на продукти та ін.), які прошнуровані, пронумеровані, скріплені печаткою та підписом керівника закладу (п.1.30, 1.38 «Інструкції з організації харчування дітей в дошкільних навчальних закладах» від від 26.02.2013 № 202/165).
Комірником, шеф-кухарем та сестрою медичною виконуються вище зазначені правила прийому, зберігання, дотримання термінів реалізації продуктів та продовольчої сировини, суворо виконуються вимоги щодо умов зберігання та термінів реалізації певної продукції. Дане питання знаходиться на постійному контролі у керівника закладу.
Працівники харчоблоку, вихователі, помічники вихователів та інші категорії працівників закладу, які мають право замінювати вихователів або помічників вихователів у виконанні їх посадових обов’язків, ознайомлені з вимогами нормативно-правових актів, які регламентують організацію харчування дошкільників в навчальному закладі, систематично, згідно графіку та під особистий підпис, проходять інструктажі щодо даного питання. Кухарям суворо заборонено працювати без наявності меню-розкладки на даний день або отримувати продукти з комори від комірника на наступний день згідно меню-розкладки, яка не завірена печаткою та підписом керівника.
Приміщення харчоблоку дошкільного навчального закладу складається з:
•приміщення для первинної обробки овочів (холодний цех);
•приміщення для приготування страв (гарячий цех);
•приміщення для зберігання продуктів (камора);
•приміщення для зберігання овочів (овочесховище).
Харчоблок розташований на першому поверсі, облаштований з урахуванням поетапності технологічного процесу приготування їжі.
У приміщенні харчоблоку немає зустрічних потоків сирої і готової продукції.
Забезпеченість кількістю холодної та гарячої води – достатня.
Приміщення харчоблоку дошкільного навчального закладу забезпечено типовим обладнанням:
а) технологічне обладнання:
•електрична плита – 2 шт.;
•духова шафа – 1 шт.;
•електричний котел – 1 шт.;
•електром’ясорубка – 1 шт.;
•електрична сковорідка – 1 шт.
б) холодильне обладнання:
•холодильник побутовий – 2 шт., холодильні шафи-2 шт.(всі мають термометри для контролю температурного режиму зберігання продуктів харчування).
в) стелаж для посуду – 2 шт.
г) засоби вимірювання (терези гастрономічні – 2 шт., терези товарні – 1 шт.).
Інвентар та посуд оновлені на 70%, промарковані згідно призначенню, об’єму та використанню. Натомість є певні проблеми: технологічне обладнання застаріле, постійно ремонтується та потребує заміни.
Всі виробничі столи в приміщенні харчоблоку мають покриття – нержавіючою сталлю, промарковані згідно використання (для сирої та готової продукції, та видачі їжі). Листи для випікання із нелудженого заліза, які зберігаються в спеціальній шафі (п 5.2 «Інструкції з організації харчування дітей в дошкільних навчальних закладах» від 26.02.2013 № 202/165).
Всі працівники харчоблоку ознайомлені під особистий підпис з вимогами нормативних актів щодо питання санітарно-гігієнічного утримання приміщень харчоблоку дошкільного навчального закладу, правил миття та зберігання посуду, інвентарю, обладнання. В приміщенні харчоблоку оформленні схеми-пам’ятки щодо питання. В наявності інструкції щодо правил миття посуду, інвентарю та обладнання, які ретельно виконуються працівниками харчоблоку (п.5.3 «Інструкції з організації харчування дітей в дошкільних навчальних закладах» від від 26.02.2013 № 202/165).
Приміщення харчоблоку, комори та овочесховища на 100% забезпечені миючими та дезінфікуючими засобами дозволеними нормативними актами, які зберігаються спеціальних ємкостях в окремо розташованому приміщенні.
Працівникам дошкільного навчального закладу, діяльність яких безпосередньо пов’язана з організацією харчування вихованців дошкільного закладу, дозволено знаходитись в приміщенні харчоблоку та комори тільки за умови наявності спеціального одягу (халата, головного убору, фартуха тощо).
Під час процесу приготування їжі кухарі дотримуються технології приготування страв згідно технологічних карток. В наявності є технологічні картки приготування страв, які використовуються в харчуванні вихованців дошкільного навчального закладу.
Видача готових страв з харчоблоку для вживання дітьми різних вікових груп здійснюється згідно режиму харчування та відповідно до графіка видачі їжі, та не раніше ніж через півгодини після попереднього зняття проби та відбору добових проб кожної страви раціону окремо, медичним працівником закладу, або особою призначеною певним наказом, із занесенням результату проби в спеціальному журналі за особистим підписом (п. 1.22-1.23 «Інструкції з організації харчування дітей в дошкільних навчальних закладах» від 26.02.2013 № 202/165).
Помічники вихователів доставляють їжу в групові приміщення лише в промаркованому, закритому кришками посуді та у спеціальному одязі (халат, фартух, ковпак), чистими руками та за умови відсутності дітей. Категорично не допускається сервірування столу або роздача їжі коли діти сидять за столами, дане питання постійно знаходиться на контролі керівника. Їжа роздається охолодженою, столи сервіруються відповідно меню. Вихователі разом з помічниками вихователів особливу увагу приділяють дотриманню нормативних вимог щодо виконання обов’язків чергових дітьми та формуванню культурно-гігієнічних навичок прийому їжі у дошкільників, несуть персональну відповідальність (зазначену певним наказом) за дотримання техніки безпеки, здійснення харчування дітей в дошкільному начальному закладі. (п. 1.7 «Інструкції з організації харчування дітей в дошкільних навчальних закладах» від 26.02.2013 № 202/165).
В період епідемії та в холодну пору року з метою попередження захворюваності дошкільників, попередньо узгодивши дане питання з лікарем дошкільного навчального закладу та батьками вихованців, працівники груп забезпечують вживання дітьми фітонцидів. В літній оздоровчий період в графік харчування вводиться другий сніданок у вигляді соків або свіжих фруктів.
З метою визначення якості харчування в дошкільному закладі систематично проводяться антропометричні вимірювання дітей:
- раннього віку 1 раз на місяць,
- дошкільного віку 1 раз на квартал.
Показники антропологічних вимірювань в обов’язковому порядку доводяться до відома батьків вихованців закладу.
Всі категорії працівників дошкільного навчального закладу причетні до організації харчування дітей суворо дотримуються термінів планового проходження медичних оглядів.
Державними органами ведеться систематичний контроль організації харчування в дошкільному навчальному закладі.
Питання організації харчування дітей в дошкільному навчальному закладу постійно виносяться для обговорення на виробничі наради, загальні батьківські збори, засідання батьківського комітету закладу.


Постійно проводиться аналіз виховання культурно-гігієнічних навичок у дітей. Культура харчування дітей постійно тримається на контролі всіх ланок контролю: завідувача, вихователя-методиста, сестри медичної старшої. Медична сестра постійно контролює, щоб у кожній групі було достатня кількість посуду для першого, другого та третього страв, промаркований інвентар. Разом з методистом контролює, щоб у кожній дошкільній групі (починаючи з середньої) були чергові під час прийому їжі. Адміністрацією контролюється, щоб у чергових та у помічників вихователя був відповідний одяг.

Вихователі, помічники вихователів володіють питаннями гігієнічного та естетичного виховання дітей. Починаючи з раннього віку дітей приділяють увагу вихованню культурно гігієнічних навичок під час вживання їжі. За дітьми закріплено постійне місце за столом, при цьому розмір столу і стільця підібрані відповідно до зросту дітей та промарковані. Перед кожним прийомом їжі стіл сервірують згідно з меню. Разом з тим результати перевірок засвідчують, що в деяких групах дітей вчать епізодично користуватися ножем, виделкою.

/Files/images/86367ae426addfc9aca0fdc2f413e9f1.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 495